Outdoor fitness som supplement til din træning

Foråret er godt til udendørstræning,men efteråret og vinteren kan også udnyttes. Vejret kan være en stor udfordring, og demotiverende. Når du gennemfører alligevel, er det en kæmpe sejr. Især træning på dage, hvor du har lidt svært ved at komme ud af døren! Program.

Outdoor fitness kan supplere din cykel- eller løbetræning. Styrke i kroppen og konditionstræning i intervaller giver bonus, når du vender tilbage til din favoritsport. Et stabilt,stærkt og smidigt muskelsæt giver god stil og forebygger skader. Samtidig giver ektra træning en god forbrænding, og derved holder du vægten, og med færre kilo har du god mulighed for at forbedre din cykel- eller løbetid.
Outdoor fitness er simpel intervaltræning: hårdt og kort! Efter en kort opvarmning trænes på stationer, så kroppens store muskelgrupper bruges på skift med løbeintervaller. Det vil sige 15 minutter uden pause på skiftende stationer. Træningen kan også være 5 gange 3 minutter hurtig og hård konditionstræning med et minuts langsom øvelse i mellem. Hele din krop styrkes og din udholdenhed forbedres. En varieret og samtidig enkel træning, som supplerer din normale træning, der måske er begyndt at kede dig lidt. Outdoor fitness er træning på hold, som er motiverende og kan fastholde dig i at gennemføre din plan og nå i mål på en god og sjov facon! Udfordringen er ofte at holde ved og holde ud og gennemføre! Vi kan ofte nemt beslutte  noget og gå i gang. Det sværeste er at holde ud og nyde “rejsen” til gennemførelse af vores mål.

Klæd dig på i flere lag med noget varm inderst på kroppen og noget vindtæt yderst. Klæd dig på, som var det 10 grader varmere. Vi tager typisk for meget tøj på, når efteråret og vinteren står for døren. Tætsiddende tøj i passende mænge giver lethed og lyst til træning.
Program.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *